Bovenaan in Google komen staan is misschien wel een van de belangrijkste dingen voor een bedrijf. Het vergroot je vindbaarheid in het oerwoud van het internet, je naamsbekendheid groeit erdoor en bovendien is het – als het eenmaal gelukt is- ook een vorm van reclame. Daarom is het belangrijk om te weten hoe je dat doet. Hier volgt een kort maar krachtig overzicht om je vindbaarheid bij de grote zoekmachines te vergroten. Zo prijkt de naam van je bedrijf straks bovenaan de zoekresultaten.
Dit moet je weten om bovenaan in Google te kunnen komen
Als je bovenaan in Google wil staan kan je dat op verschillende manieren in de hand werken. Er zijn complete studies die je daarvoor kan volgen, maar gelukkig zijn er ook wat eenvoudige en makkelijk toepasbare trucjes die je helpen om hoger op te klimmen op de ladder van zichtbaarheid. Om dit goed te kunnen begrijpen, moet je een aantal begrippen kennen. De belangrijkste zijn zoekwoordendichtheid en keywords. Als je daar mee om kan gaan, heb je in ieder geval al de basis van het idee te pakken.
Zo komt jouw keyword bovenaan in Google’s zoekresultaten
Een keyword bovenaan in Google is heel belangrijk. Een keyword is een zoekwoord. Simpel gezegd: datgene wat mensen intikken in Google als ze iets willen vinden. Zorg er dus voor dat je een goed beeld hebt van wat een keyword is waar je op gevonden wilt worden. Verkoop je tassen? Denk dan aan bijvoorbeeld: ‘tassen kopen’ ‘damestassen kopen’ of ‘goedkope tassen’. Je kan deze keywords vervolgens ook in Google trends plaatsen. Dan zie je bijvoorbeeld dat mensen die op ‘tassen kopen’ zoeken, ook veel zoeken naar ‘schoenen kopen’. Dan kun je overwegen om ook ‘schoenen kopen’.
Bovenaan in Google? Let op je zoekwoordendichtheid!
Als je bovenaan in Google wil verschijnen, moet je dus zorgen dat je tekst bolstaat van je keyword, toch? Dat klinkt logisch, maar dat werkt niet. Als je boven een bepaalde zoekwoordendichtheid uitkomt, dan heeft Google je plannetje in de gaten. Het onnatuurlijk hoge aantal van keywords wordt dan opgemerkt en je wordt dan als een soort spammer gezien, waardoor Google je juist lager in de resultaten gaat zetten.