Persoonlijke communicatie begint natuurlijk met het bij naam aanspreken van ontvangers. Maar in de data gedreven samenleving van vandaag zijn de mogelijkheden veel meer dan dat.
Dat is maar goed ook, want met minder nemen klanten geen genoegen. Ze verwachten relevante communicatie, die aansluit bij hun behoeften. Alleen dan zijn ze blij met jou als bedrijf. Hierdoor is er meer efficiëntie, conversies en herhaalaankopen. Hoe ga je hiermee om in direct mail? Dat wil ik je in dit artikel vertellen.
Wat is direct mail? En waarom personaliseren belangrijk is!
Direct mail, is een fase in het verkoopproces. Een grote groep ontvangers kan snel en gecontroleerd worden benaderd. Het doel van direct mail is om een reactie te krijgen zoals een verkoop, aankoop of bestelling, donatie of afspraak. Direct mail is een vorm van communicatie met als uiteindelijk doel een reactie.
Je kunt direct mail personaliseren, niet alleen de voor- of achternaam. Minstens zo krachtig is personalisatie op basis van interesses, leeftijd, woonplaats, voorkeurskanaal en alle andere kenmerken die je ontvangt uniek maken.
Voorheen konden alleen algemene brochures, self-mailing, folders en brieven naar ontvangers worden gestuurd. Dat veranderde met de komst van gepersonaliseerd drukwerk. Vandaag de dag kan direct mail worden gepersonaliseerd met de naam en adresgegevens van de ontvanger of met volledig dynamische inhoud. DM is niet langer gericht op de massa, nee, het is gericht op jou. Het voordeel hiervan is een grotere betrokkenheid van de ontvanger. Hoge betrokkenheid helpt de conversiepercentages te verbeteren.
Wat zijn pop up mailings
Pop-up kubussen, springkubussen en andere pop-ups geven je veel mogelijkheden. Je kunt direct mail en envelop ontwerpen geheel in je eigen stijl stylen. Als je geen manier hebt om dit te bereiken, kun je ook een ontwerp maken dat past bij je wensen.
Maak je direct mail persoonlijker door de jumpbox en/of envelop te personaliseren met bijvoorbeeld de naam van je klant of relatie. Zeker het overwegen waard als persoonlijke benadering van direct mail. Als de zes grote vlakken van de Cube niet genoeg zijn voor je informatie, ook heb je vaak de mogelijkheid om een extra kaart in de envelop te plaatsen en/of de envelop dubbelzijdig te bedrukken.
Oftewel, Pop up kubus, is een effectieve direct mail methode waarmee u op een originele manier uw doelgroep bereikt. Pop-up springvierkanten, ook wel out-of-the-box kaarten genoemd, zijn in het oog springende pop-up berichten waarmee u uw doelgroep op een positieve manier kunt verrassen. Jumping Cubes zijn een leuke manier van dropshippen vanwege onder andere unieke verrassingseffecten en productselectie. LocoMail kan u uit de doos verschillende varianten van de kaart leveren. Door een minimale uitvoering van minimaal 20 stuks en snelle levertijden te hanteren, hopen we het voor iedereen mogelijk te maken een pakkende post en springkubus te sturen.