Als je een eigen bedrijf hebt, weet je als geen ander hoe belangrijk advertenties zijn voor jouw bedrijf. Je probeert dan ook allemaal slimme manieren van adverteren te vinden. Vergeet ouderwetse manieren als folders of flyers. Google Ads, is dé advertentiemethode waarmee je goedkoop en eenvoudig reclame maakt. Wat Google Ads precies is, en hoe het werkt, lees je in dit artikel.
Wat is Google Ads?
Een Google Ads campagne is een vorm van adverteren waarbij je advertenties bij de Google zoekresultaten te vinden zijn. De campagne werkt als volgt: je kiest enkele zoekwoorden voor je advertentie. Als iemand deze zoekwoorden intypt op Google, staat jouw advertentie direct bij de zoekresultaten. Als die persoon op het zoekresultaat klikt, komt deze bij de advertentie van jouw bedrijf of bij je website terecht.
De juiste doelgroep
Aan Google Ads kleven veel voordelen. Zo wordt bij deze manier van adverteren alleen de juiste doelgroep aangesproken. Mensen hebben namelijk al gezocht naar een product of dienst dat jouw bedrijf aanbiedt. Je zou denken dat dit negatief is, omdat er op deze manier minder mensen de advertentie te zien krijgen, maar niets is minder waar. Je moet namelijk betalen voor het aantal kliks op je advertentie. Hoe meer mensen die niet geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf dit doen, hoe duurder het dus wordt.
Nog meer voordelen
Het feit dat meteen de juiste doelgroep wordt aangesproken, is niet het enige voordeel van het gebruik van Google Ads. Deze reclamecampagne is namelijk goedkoop. Je hebt zelf de prijs in de hand, aangezien je kunt bieden voor het plaatsen van je advertentie bij de Google zoekresultaten. Wel moet je met een redelijk bedrag komen, anders wordt deze niet geplaatst. Bovendien kun je je advertenties op elk moment aanpassen en krijg je een overzicht van wat wel en wat niet werkt, als het gaat om de verschillende zoekwoorden, bijvoorbeeld.
Google Ads training
Ben je geïnteresseerd in het adverteren door middel van Google Ads? Er is zelfs een speciale Google Ads training. Bij de training leer je hoe je zelf gebruik kunt maken van de online advertenties, zodat je deze niet uit hoeft te besteden. De trainingen zijn op maat gemaakt, gebaseerd op je niveau en kennis van Google Ads. Bovendien word je persoonlijk begeleid en wordt er specifiek gekeken naar de advertenties voor jouw bedrijf. De theorie die je krijgt, wordt met behulp van de begeleiders in de praktijk gebracht.