Soms heb je van die advertenties die precies de goede snaar weten te raken. De kracht van een succesvolle marketing video of -foto zit hem in een combinatie van een goede boodschap en een creatieve visuele uitvoering hiervan. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw content hetzelfde effect heeft? Er zijn een paar gouden regels die niet mogen ontbreken en een professionele bedrijfsfotograaf in Groningen helpt je zeker al een flink eind op weg!
1. Licht, camera, actie!
Een belangrijke stap voor zowel foto als video content: zorg voor goede belichting! Daglicht werkt vaak goed, maar als je binnen werkt, investeer dan in een ringlamp of softbox. Alles oogt beter met het juiste licht, al helemaal als je een fysiek product hebt die zo aantrekkelijk mogelijk dient te ogen. De juiste camera én hoe je de camera gebruikt is ook een essentieel onderdeel: speel met hoeken en diepte, focus op details en zorg dat je onderwerp er echt uitspringt. Is al dat technische gepriegel wat intimiderend? Heel begrijpelijk. Daarom is het aan te raden om hiervoor getrainde professionals in te huren. Bij Diepzeekonijn.nl wordt je van begin tot eind geholpen om jouw content zo krachtig mogelijk te maken.
2. Houd het kort en krachtig
De aandachtsspanne van online publiek is korter dan ooit. Binnen de eerste 3 seconden moet je de aandacht grijpen en deze natuurlijk vasthouden. Begin met een knaller; iets wat direct nieuwsgierig maakt. Voor foto’s betekent dit een intrigerende afbeelding of tekst die makkelijk te lezen en te interpreteren is. Voor video geldt: cut the fluff. Geen lange intro’s, kom direct ter zake. Less is more, dus laat alles wat afleidt lekker weg.
3. Vertel een verhaal
Mensen kopen geen producten, ze kopen een boodschap of gevoel (oké, en soms gewoon praktische dingen, maar je snapt het punt). Zorg dat je marketingvideo of -foto dan ook een gevoel oproept. Denk aan een lach, een herkenbaar moment of juist een ‘dat wil ik ook’-sensatie. Vergeet niet: een sterk beeld of een pakkende video vertelt in één oogopslag waarom jouw product of dienst onmisbaar is en waarom nú.
4. Consistentie is key
Zorg ervoor dat je video’s en foto’s passen bij de stijl van je merk. Het is erg verwarrend voor je potentiële klant als marketingmateriaal alle kanten op vliegt. Gebruik dezelfde kleuren, fonts en tone of voice. Zo bouw je herkenbaarheid op en blijft je publiek hangen.
5. Call-to-Action
Een mooie foto of toffe video zonder duidelijke call-to-action is een gemiste kans. Sluit altijd af met een uitnodiging: ‘Bestel nu’, ‘Lees meer’ of simpelweg ‘Volg ons’. Maak het je publiek makkelijk en duidelijk wat de volgende stap is; dit blijft het meeste hangen. Met de juiste mix van storytelling, visuele technieken en een heldere boodschap trek je de aandacht en houd je die vast. Tijd om te knallen met content. Laat je helpen door een professionele fotograaf om écht indruk te maken. Kijk dus even online rond en neem contact op voor advies!