Hoe zorg je ervoor dat je meer klanten krijgt

meer klanten

Als ondernemer zit je niet stil. Je bent continue bezig je verder te ontwikkelen. Je wilt groeien en ervoor zorgen dat je bedrijf nog meer bekend wordt. Je wilt meer klanten. Maar hoe doe je dat? Uiteraard zit je niet stil, maar wellicht kun je wel enkele tips gebruiken. In dit artikel bespreken we enkele belangrijke punten die ervoor kunnen zorgen dat jij meer klanten krijgt.

Reclame maken voor je doelgroep

Reclame maken is natuurlijk één van de belangrijkste zaken om meer klanten naar je bedrijf te trekken. Hoe je reclame maakt, hangt ook van je doelgroep en soort bedrijf af. Is jouw bedrijf met name gericht op een regionale doelgroep, dan heeft het bijvoorbeeld geen zin om een dure tv-commercial door een nationale tv-zender te laten uitzenden. Uiteraard bereik je hier een groot aantal personen mee, maar slechts een klein percentage van deze personen behoort tot je doelgroep. Folderverspreiding is dan wellicht een beter idee. Door opvallende folders te laten drukken en deze in jouw regio te verspreiden ben je niet alleen een stuk goedkoper uit, maar bereik je ook beter jouw doelgroep. 

Online reclame maken

Naast fysieke reclame, zoals folders, is het ook mogelijk om online ervoor te zorgen dat je meer klanten binnenhaalt. Social media is de plek to be. Zorg er dan ook voor dat ook jouw bedrijf op Social media te vinden is. Post regelmatig een bericht en laat het door al je vrienden delen. Hoewel het percentage daadwerkelijke klanten waarschijnlijk erg laag is, zorgt deze gratis vorm van reclame wel voor meer naamsbekendheid. Misschien hebben de lezers je diensten of producten nu nog niet nodig, maar mocht dat in de toekomst veranderen, dan weten ze van je bestaan af. Hadden we al genoemd dat deze vorm van reclame vaak gratis is?

Kleine presentjes uitdelen

Pennen, bierviltjes, aanstekers, notitieblokjes en nog veel meer kleine uitdeelcadeautjes bedrukt met jouw logo en website, zorgen ervoor dat je jouw bedrijfsgegevens verspreidt. Wanneer iemand één van deze kleine hebbedingetjes in zijn bezit krijgt, valt zijn oog op het logo en het het websiteadres en zal hij zich gaan afvragen wat dat exact is. Een geïnteresseerde zal zeker even een bezoekje brengen aan je website. Mocht deze persoon je diensten of producten kunnen gebruiken, dan zit je helemaal goed. Voor je het weet heb je er weer een nieuwe klant bij.