Bij het laten ontwerpen van een huisstijl zijn er verschillende factoren om rekening mee te houden. Het is bovenal belangrijk dat de huisstijl duurzaam is. In die zin, dat je deze niet te sterk aanpast naar de laatste trends. Het zou immers betekenen dat je de huisstijl al na een paar jaar moet vervangen. Consumenten herkennen je bedrijf aan de elementen die je in de huisstijl verwerkt. Dit kunnen beeldelementen zijn, combinaties van kleuren of bijvoorbeeld tekstuele toevoegingen. In dit artikel vind je een aantal factoren om rekening mee te houden.
#1: kies voor kwaliteit in het ontwerp
Het is sterk aan te raden om een design bureau in te schakelen voor het uitwerken van de huisstijl van je bedrijf. Je wilt er zeker van zijn dat de kwaliteit van de verschillende onderdelen van je huisstijl hoog is. Het is vervelend wanneer een afbeelding al snel wazig wordt, of wanneer kleuren niet goed tot hun recht komen. Ervaren ontwerpers kunnen je daarbij hun portfolio laten zien. Iets wat je inspiratie kan geven voor je eigen huisstijl.
#2: wees uniek in het ontwerp van je huisstijl
Niet alleen is het belangrijk om te kiezen voor kwaliteit bij het ontwerpen van een nieuwe huisstijl. Ook moet de huisstijl uniek zijn! Des te unieker een huisstijl is, des te sneller zal deze ook opvallen bij potentiële klanten. Wist je dat een klant je huisstijl vijf tot zeven keer tegen moet komen, voordat deze een aankoop doet in je winkel?
#3: zorg dat je de juiste kleuren gebruikt
Een derde factor om rekening mee te houden: de kleuren die je terug laat komen in je huisstijl. De kleuren moeten passen bij hetgeen je als bedrijf uit wilt stralen. Daarbij moet je doelgroep zich aangesproken voelen. Bij jongeren kies je voor opvallende kleuren, bij ouderen juist voor blauw of bijvoorbeeld zwart.
Een professioneel logo of huisstijl ontwerp laten maken? Ga voor meer informatie en voorbeelden naar 15eurologos.nl. Via deze website kan je een voordelig een professioneel ontwerp laten maken.