Hoe trek jij nou aandacht doormiddel van raamstickers te gebruiken? Dit gebeurt op een natuurlijke wijze in het brein van ieder mens. Zodra de stickers worden gesignaleerd wordt er een prikkel gestuurd naar het brein en zo wordt de sticker opgeslagen in je hoofd. Hiermee wordt reclame gemaakt. Jij onthoudt de sticker en zoekt het thuis misschien wel op, maar hoe krijg je nou de echte aandacht die je wilt?
Raamstickers in de etalage
Wanneer er raamstickers in de etalage hangen weten de meeste mensen gelijk: “hier wordt reclame gemaakt.” Dit is een goede manier van reclame maken, maar waarom? Zoals eerder gezegd slaat je brein deze waarneming op in de hersenen. Je ziet de sticker snel en leest het. Jouw brein slaat deze prikkel op en zal op een later moment van de dag terug verschijnen in je hoofd. Wanneer het terugkomt is het misschien wel zo dat je het gaat opzoeken. Als dit zo is, dan heeft de reclamemaker (de winkeleigenaar) zijn doel behaald.
Het wordt dus allemaal onbewust verwerkt in ons geheugen. Raamstickers ge ruiken is een goede manier van reclame maken voor een product.
Raamstickers op voertuigen
Misschien heb je het wel eens gezien. Je rijdt op de snelweg en ziet een sticker op de achterruit van de auto voor je. Je kijkt ernaar en slaat dit ook weer op. Raamstickers op voertuigen hebben dezelfde werking als de raamstickers die worden gebruikt in de etalage. Vooral kinderen zullen de reclames op vallen. Dit komt doordat zij op de andere auto’s op de weg letten en zich in de auto vervelen. Zij letten meer op de omgeving dan de rijder. De rijder let natuurlijk ook op de auto’s, maar op een andere manier.
Raamstickers in de stad
De stickers zie je niet alleen op auto’s op in de etalages, maar ook zomaar ergens op straat. Op een lantaarnpaal, een muur, in de winkel of op een meterkast. Bedenk het maar. De stickers worden ergens geplakt in de hoop dat de mensen het zullen zien. Raamstickers gebruiken in de stad zal een minder groot publiek opleveren dan dat de stickers doelgericht in een etalage of op een auto geplakt worden. Ook kunnen er permanente reclame stickers gebruikt worden. Bedrijven of eigenaren van een winkel plakken dit graag boven of naast de ingang van hun pand of winkel. Hun logo maar dan als een permanente sticker.
Raamstickers gebruiken trekt dus zeker de aandacht. Niet altijd bewust, maar het gebeurt wel. Het is dus een goede manier om aandacht te trekken op een wat kleinschaligere wijze. Denk hier dus ook aan en probeer eens wat anders. Sla die stickers in en hang ze op!