Redenen om een copywriter te worden

copywriter

Heb jij net je diploma binnen en ben jij op zoek naar een geschikte baan of ben jij van plan om een carrièreswitch te maken en een ander beroep te kiezen? De markt is enorm breed, waardoor het begrijpelijk is dat jij onwetende bent welk beroep geschikt is voor jou. 

Als jij in deze situatie verkeert, ellicht past het beroep ‘copywriter’ bij jou. Het beroep is veel breder dan het schrijven van teksten, zo zijn internationale zoekmachine optimalisatie en marktonderzoek ook essentieel om succesvolle teksten te schrijven. In dit artikel deel ik vier redenen om copywriter te worden.

Vrijheid

Als copywriter ben je enorm vrij in het werk. Vooral als freelance copywriter kun je volledig zelf bepalen welke taken jij door de dag heen uitvoert en wanneer. Uit ervaring kan ik stellen dat het beroep copywriter bij een marketingbureau ook vrij is. Je kunt immers op iedere locatie werken, zolang jij maar een laptop en internetverbinding hebt. Ideaal toch?

Weinig spullen

Dit voordeel sluit deels aan op bovenstaand punt. Je zult, als copywriter, niet dagelijks met een zware tas lopen. Om het werk uit te kunnen voeren, zul je enkel een laptop en internetverbinding nodig hebben. Een prettige stoel en een tafel zijn vaak ook prettig. Hiermee zal een ideale werkplek ontstaan met weinig benodigdheden.

Kennis verbreden

Indien jij erg nieuwsgierig bent en altijd openstaat voor nieuwe informatie, kan dit beroep enorm aantrekkelijk zijn. Als copywriter zul je teksten voor uiteenlopende bedrijven schrijven. Zo zul je op maandag een tekst over rieten daken schrijven, terwijl je donderdag te werk bent voor een schoenenwinkel. Op die manier zul je je huidige kennis verbreden en dagelijks nieuwe dingen leren. Daarbij zul jij ook de werking van de markt onder de knie krijgen, doordat copywriters ook marktonderzoek en de internationale seo strategie uitvoeren.

Verdiensten

Uiteraard zijn de inkomsten ook interessant. Als succesvolle copywriter kun je namelijk hoog in de prijzen lopen. Bedrijven streven naar een optimalisering van hun resultaten. Om dit te bereiken, zijn veel bedrijven bereid om veel centen neer te leggen voor een krachtige, overtuigende tekst. Om deze reden kunnen copywriters vaak veel verdienen.