Wat zijn de 3 SEO pijlers?

SEO pijlers

SEO van oudsher onmisbaar voor de online vindbaarheid van je onlineonderneming. Maar wat houdt SEO in? Wat zijn de bouwblokken en hoe moet het worden ingezet? Dat zijn 3 veelvoorkomende praktijk vragen. Al hoe wel Google continu nieuwe updates uitbrengt, gaan wij onderstaand dieper op SEO in:

Autoriteit

Het 1e bouwblok waar wij mee beginnen is, autoriteit. Verkrijg autoriteit middels linkbuilding. Linkbuilding is van oudsher 1 van de belangrijkste onderdelen in SEO. Al hoe wel het vroeger veelal om kwantiteit ging is vandaag de dag kwaliteit belangrijker. Des te hoger je autoriteit des te betere vermeldingen jij in de zoekmachines hebt of krijgt. Maar hoe zorg jij ervoor dat jij linkbuilding goed toepast? Op Artikelenkopen.nl kan jij kwalitatieve backlinks kopen, waardoor jij zonder enige kennis kan beginnen met linkbuilding!

Content

Ooit de uitspraak gehoord: ‘content is king’? Dat is een beroemde gezegde uit de marketingwereld, maar klopt die uitspraak wel? Ja en nee! Content is ontzettend belangrijk voor SEO. Goede content zorgt ervoor dat een consument wel naar jouw website of webshop gaat en niet naar de concurrent. Maar het moet wel kwalitatieve content zijn en geen kwantitatieve content, want als jij schrijft om het schrijven dan kan dat juist averechts werken. Content is niet voor niets bouwblok nummer 2 van SEO, maar zorg ervoor dat dit wel op de juiste manier wordt toegepast. Hetzelfde geldt zoals bij linkbuilding hierboven: kwaliteit gaat boven kwantiteit. Doe jij dat niet? Dan kan Google jouw domeinnaam een penalty geven, waardoor je helemaal niet vindbaar bent in Google! En dat zou zonde zijn. 

Techniek

Het laatste bouwblok is, techniek! SEO komt pas tot zijn recht als de website of webshop achter de schermen goed staat. Het heeft allemaal betrekking op elkaar. Staat de website of webshop technisch niet goed, dan zal SEO ook minder presteren op termijn. Waar moet jij aan denken bij technische SEO? Denk aan de laadsnelheid en of dat google de website gemakkelijk kan lezen (sitemaps). Ook de afbeeldingen zijn belangrijk, het URL-structuur en de veiligheid van je website. Al die aspecten horen bij technische SEO en dan zijn we er nog steeds niet. Het gaat veel dieper dan dat wij nu doen laten lijken. Maar wij kunnen eveneens niet alle informatie hier bespreken, want daar hebben we niet genoeg ruimte voor. Wij hopen jou te laten inzien dat SEO ontzettend belangrijk is voor je online vindbaarheid. 

Wees ervan bewust dat SEO een traject is voor de lange termijn. Wil je sneller resultaat dan moet jij voor Google Ads kiezen. Let op: zet jij je advertenties uit, dan valt ook je online vindbaarheid weg. Dat komt omdat jij niks organisch opbouwt. Linkbuilding zorgt er bijvoorbeeld wel voor dat jij iets organisch opbouwt, waardoor jij stapje voor stapje een hogere vermelding krijgt in o.a. Google.