Wanneer je ondernemer bent en je aan het hoofd staat van een bedrijf, dat je samen met een heel team leidt, is het wel zo slim om je zakelijke internet en telefonie op orde te hebben. Voor het voortbestaan van je onderneming is bereikbaarheid één van de belangrijkste elementen. Wanneer je klanten je niet kunnen bereiken en geen vragen kunnen stellen, zullen zij niet snel nog een keer voor je product of dienst kiezen. Zorg dat je door goed zakelijk internet en zakelijke telefonie een band met je klanten onderhoudt. Op deze pagina lees je wanneer je als ondernemer het beste voor zakelijk internet kunt kiezen en wat je onder moderne zakelijke telefonie kunt verstaan.
Wanneer kies je als ondernemer voor zakelijk internet?
Zakelijk internet is interessant op het moment dat je de zakelijke kosten die je maakt fiscaal kunt aftrekken. Dit kun je niet doen op het moment dat je particulier internet gebruikt. Je zou wel een deel van de kosten die je zakelijk maakt op je particuliere account kunnen berekenen. Dit kost echter veel tijd en is onhandig. Verder is het een goed idee om als ondernemer voor een alles in 1 pakket te kiezen. Vaak bespaar je dan geld en zorg je direct dat zowel je zakelijke telefonie als je internet goed geregeld is. Wanneer zowel je telefonie als internet bij één provider is ondergebracht, zorgt dit voor meer gemak!
Wat kun je onder moderne zakelijke telefonie oplossingen verstaan?
Zakelijke telefonie wordt niet door iedereen meer gebruikt. Vooral zzp’ers hebben niet per se zakelijke telefonie nodig als zij in hun eentje aan het werk zijn. Er hoeft dan geen keuzemenu voor klanten te komen en de zzp’er hoeft ook niet door te verbinden naar collega’s op andere afdelingen. Eigenlijk is zakelijke telefonie vooral interessant voor grotere bedrijven die met een heel team aan mensen werken. De toekomst voor zakelijke telefonie is VoIP, wat Voice over IP betekent. De verbinding wordt op dat moment via het internet tot stand gebracht en niet meer via een telefoonlijn.
Het mooie aan deze techniek is dat er geen fysieke telefooncentrale meer aanwezig hoeft te zijn op kantoor. Je zou de telefooncentrale zelfs in de Cloud kunnen opslaan. Hoewel de telefoon één van de meest belangrijke contactmiddelen is, kun je er steeds meer mee en wordt het onderhouden van je telefoonnetwerk op kantoor een stuk makkelijker.